Τροποποίηση της με αριθμ. 31172/490/12.09.2014(1) κοινής υπουργικής απόφασης "Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη 5.000 ανέργων ηλικίας 25-66 ετών" (2482/τ.Β'/, όπως έχει τροποποιηθεί με την με αριθμ. 36919/569/10.11.2014 όμοιά της (3051/τ.Β'). Αποφ. οικ. 59462/787/18.12.2015 Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού - Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης - Οικονομικών ΦΕΚ 2835/Β/23.12.2015 Αποφασίζουμε: Την τροποποίηση της με αριθμ. 31172/490/12.09.2015 κοινής υπουργικής απόφασης "Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη 5.000 ανέργων ηλικίας 25-66 ετών" (2482/τ. Β'), όπως τροποποιήθηκε με την υπ' αριθμ. 36919/569/10.10.2015 (3051/τ. Β') όμοιά της, ως εξής: Το άρθρο 2 "Πλαίσιο ένταξης - χρηματοδότηση" αντικαθίσταται ως εξής: "Άρθρο 2 Πλαίσιο ένταξης - χρηματοδότηση - επιλέξιμες περιοχές. 1. Η συνολική δαπάνη υλοποίησης του προγράμματος για τις 11.000 θέσεις θα ανέλθει στο ποσό των 59.400.000 ευρώ, η οποία κατανέμεται σε ετήσια βάση ως εξής: α. Για το έτος 2015: 41.580.000 ευρώ β. Για το έτος 2016: 17.820.000 ευρώ Η κάλυψη της δαπάνης εξειδικεύεται ως εξής: Α. Για το έτος 2015: i. Η δαπάνη ποσού ύψους 17.000.000 ευρώ που αντιστοιχούν σε 4.090 θέσεις συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, στο πλαίσιο του Θεματικού Άξονα 3, Άξονας Προτεραιότητας 7: "Διευκόλυνση της πρόσβασης στην απασχόληση" του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού" 2007 - 2013. Η αναλογούσα Εθνική Συμμετοχή, καθώς και η αντίστοιχη κοινοτική συνδρομή της πράξης, θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και θα βαρύνει τον ΚΑΕ 2493. Οι σχετικές εισροές των πόρων του Ε.Κ.Τ. θα αποτελέσουν έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και θα εκταμιεύονται σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Ως επιλέξιμες γεωγραφικές περιοχές ορίζονται οκτώ (8) Περιφέρειες Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης: Κρήτη, Ιόνια Νησιά, Β. Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία & Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα και Πελοπόννησος. Επιλέξιμες είναι οι δαπάνες που θα πραγματοποιηθούν έως 31.12.2015, που λήγει το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο της ανωτέρω πράξης. ii. Η δαπάνη ποσού ύψους 24.580.000 ευρώ που αντιστοιχούν στις λοιπές 6.910 θέσεις θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ στον οποίο έχουν προβλεφθεί ανάλογες πιστώσεις και θα βαρύνει τον ΚΑΕ 2493. Β. Για το έτος 2016: Η συνολική δαπάνη των 17.820.000 ευρώ που αντιστοιχούν στο σύνολο των 11.000 θέσεων του προγράμματος θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ στον οποίο έχουν προβλεφθεί ανάλογες πιστώσεις και θα βαρύνει τον ΚΑΕ 2493. Η εκτιμώμενη δαπάνη από τη διενέργεια των ελέγχων για το σύνολο του προγράμματος, η οποία δεν αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη του προγράμματος και θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ, ανέρχεται στο ποσό των 800.000 ευρώ και κατανέμεται ως εξής: Για το έτος 2015: 500.000 ευρώ Για το έτος 2016: 300.000 ευρώ 2. Το πρόγραμμα όσον αφορά στις δαπάνες που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους εντάσσεται στον Θεματικό Άξονα Προτεραιότητας 3: "Διευκόλυνση της πρόσβασης στην απασχόληση", Άξονας Προτεραιότητας 7 με κωδικό θέματος προτεραιότητας 66 της με αριθμό 53672/4775/17.7.2008 Υ.Α. του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, με θέμα "Εκχώρηση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για πράξεις του Επιχειρησιακού Προγράμματος "ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ" στον "ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ", όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 3. Οι ενισχύσεις που προβλέπονται χορηγούνται βάσει του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1407/2013 της Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis). Η ενίσχυση που θα λάβει μια ενιαία επιχείρηση βάσει της παρούσας ΚΥΑ, αθροιζόμενη με οποιαδήποτε άλλη de minimis ενίσχυση έχει λάβει ή θα λάβει η επιχείρηση, δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. Το συνολικό ποσό ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγείται σε μια ενιαία επιχείρηση που εκτελεί οδικές εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτων δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. Ως ημερομηνία λήψης της συνολικής ενίσχυσης νοείται η ημερομηνία της εγκριτικής απόφασης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 3 του Καν. 1407/2013. Επισημαίνεται ότι στον ως άνω έλεγχο της σώρευσης αθροίζονται και οι ενισχύσεις ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει οι συνδεδεμένες με την αιτούσα επιχειρήσεις. Στην "ενιαία/συνδεδεμένη επιχείρηση" περιλαμβάνονται, όλες οι επιχειρήσεις που έχουν τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες σχέσεις μεταξύ τους: α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης, β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου άλλης επιχείρησης, γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκήσει δεσπόζουσα επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού της αυτής της τελευταίας και δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης". Το Άρθρο 3 "Ρόλος του ΟΑΕΔ" αντικαθίσταται ως εξής: "Άρθρο 3 Ρόλος του ΟΑΕΔ Σύμφωνα α) με το άρθρο 25 του Ν. 4144/2013 (ΦΕΚ Α' 88) που αντικατέστησε το άρθρο 2 του Ν. 2956/2001 (ΦΕΚ Α' 258) "Ο Ο.Α.Ε.Δ. έχει σκοπό την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής για την απασχόληση και την καταπολέμηση της ανεργίας, την ενίσχυση και διευκόλυνση της ένταξης του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας στην αγορά εργασίας ..... και μεριμνά ιδίως ..... για τη δημιουργία και διατήρηση θέσεων εργασίας με την παροχή οικονομικών ενισχύσεων προς τους εργοδότες", και β) με το άρθρο 29 του Ν. 1262/1982 (ΦΕΚ Α' 70) για τον σκοπό της καταπολέμησης της ανεργίας με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας είναι δυνατό να επιχορηγούνται από τον ΟΑΕΔ επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που καταρτίζονται με αποφάσεις του Υπουργείου Εργασίας μετά από γνώμη του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ. Όσον αφορά στις δαπάνες που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους, ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 1 του Ν. 3614/2007, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ασκεί καθήκοντα Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης (ΕΦΔ). Με τη με αριθμό 53672/4775/17.07.2008 ΥΑ, όπως τροποποιήθηκε με τη με αριθμό 9.12276/οικ. 6.1615/15.07.2009 ΥΑ και τη με αριθμό 0.6403/οικ. 6.733/30.3.2010 ΥΑ, όπως εκάστοτε ισχύει, εκχωρήθηκαν αρμοδιότητες διαχείρισης για πράξεις του Ε.Π. "Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού" στον ΟΑΕΔ. Για την πράξη αυτή δικαιούχοι είναι οι επιχειρήσεις που εντάσσονται στο πρόγραμμα". Το άρθρο 9 "Διενέργεια ελέγχων/Υποχρεώσεις τήρησης αρχείων" αντικαθίσταται ως εξής: "Άρθρο 9 Διενέργεια ελέγχων/Υποχρεώσεις τήρησης αρχείων i. Ύστερα από την υποβολή της αίτησης για καταβολή της επιχορήγησης πραγματοποιείται επιτόπιος έλεγχος (επιτόπια επαλήθευση), μετά την απόφαση ανάθεσης από την αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού, σε ελεγκτές προκειμένου να ελεγχθεί αν ο δικαιούχος τηρεί τους όρους του προγράμματος (λειτουργία της επιχείρησης, απασχόληση του επιχορηγούμενου και μη προσωπικού κ.λπ.). ii. Όσον αφορά στις δαπάνες που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους, ο ΟΑΕΔ ασκεί τους προβλεπόμενους από το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου των ΕΠ του ΕΣΠΑ, ελέγχους στους δικαιούχους της πράξης του συνολικού προγράμματος οποιαδήποτε χρονική στιγμή, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των όρων του συνολικού προγράμματος, σύμφωνα με τους κοινοτικούς κανόνες οι οποίοι βασίζονται στο εγκεκριμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, εφαρμόζοντας τις διατάξεις της ΥΠΑΣΥΔ με αριθμ. 14053/ΕΥΣ 1749/27.3.2008, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά. Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ "Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού" διατηρεί το δικαίωμα να πραγματοποιεί επαληθεύσεις στον ΟΑΕΔ, ως προς την τήρηση των καθηκόντων του, ως Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης. Έλεγχοι σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στους σχετικούς κανονισμούς και το Ν. 3614/2007 διενεργούνται από την Αρχή Πιστοποίησης, την Αρχή Ελέγχου (ΕΔΕΛ), καθώς και τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. Οι επαληθεύσεις του προγράμματος (επιτόπιοι έλεγχοι) θα διενεργούνται από υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με τα οριζόμενα α) στην Κοινή Υπουργική Απόφαση υπ' αριθμ. 2/82850/0022/2013 (487/τ. Β') β) τις διατάξεις της ΥΠΑΣΥΔ με αριθμ. 14053/ΕΥΣ 1749/27.3.2008, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά όσον αφορά στις δαπάνες που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους. Επισημαίνεται ότι το άρθρο 29 Διοικητική συνδρομή Ο.Α.Ε.Δ. - Προστασία ελεγκτών Ο.Α.Ε.Δ. του Ν. 4144/2013, ορίζει ότι: "1. Οι πάσης φύσεως διοικητικές αρχές, οι δικαστικές υπηρεσίες, οι δημόσιες υπηρεσίες, καθώς και οι υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης υποχρεούνται να παρέχουν κάθε αιτούμενη συνδρομή ιδιαίτερα με την παροχή στον Ο.Α.Ε.Δ. μηχανογραφικών στοιχείων και πληροφοριών για τη διευκόλυνση της άσκησης των αρμοδιοτήτων του. 2. Κατά τη διάρκεια των επιτόπιων ελέγχων που διενεργούν υπάλληλοι του Ο.Α.Ε.Δ. η ελεγκτική διαδικασία δεν παρακωλύεται από τους ελεγχόμενους. Ενδεχόμενη παρακώληση δύναται να αποτελέσει λόγο απένταξής τους από το πρόγραμμα ή διακοπής της παροχής προς αυτούς. Οι ελεγκτές του Ο.Α.Ε.Δ. δεν διώκονται και δεν ενάγονται για γνώμη που διατύπωσαν ή πράξη που διενήργησαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους". Στο πλαίσιο της έρευνας/αξιολόγησης του ανωτέρω προγράμματος, τόσο οι δικαιούχοι (επιχειρήσεις) όσο και οι ωφελούμενοι (άνεργοι) πρέπει να παρέχουν τη συγκατάθεση τους για την περαιτέρω επεξεργασία (από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας) των προσωπικών δεδομένων τους, συμπεριλαμβανομένων και των ευαίσθητων, που τηρούνται για τις ανάγκες υλοποίησης του παρόντος προγράμματος, για το σκοπό εξαγωγής στατιστικών δεδομένων στο πλαίσιο της διενέργειας ερευνών και της εκπόνησης μελετών για την αξιολόγηση του εν λόγω προγράμματος. Σε κάθε περίπτωση έχουν τα δικαιώματα ενημέρωσης, πρόσβασης και αντίρρησης σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 11, 12 και 13 του Ν. 2472/1997". Το άρθρο 12 "Διακοπή επιχορήγησης - Δημοσιονομική διόρθωση" αντικαθίσταται ως εξής: "Άρθρο 12 Διακοπή επιχορήγησης - Δημοσιονομική διόρθωση Σε περίπτωση που το ποσό της ενίσχυσης έχει καταβληθεί από τον ΟΑΕΔ αχρεωστήτως απευθείας στην δικαιούχο επιχείρηση και διαπιστωθεί παράβαση όρου ή όρων ή προϋποθέσεων του προγράμματος, θα εφαρμόζονται αντίστοιχα οι διατάξεις του άρθρου 29 του Ν. 1262/1982 (70/τ. Α'), όπως ισχύει για την απόδοση στον ΟΑΕΔ, για την διακοπή της επιχορήγησης καθώς και οι διατάξεις της με αριθμό 1016784/1299-25/0016/26.02.1997 (120/τ. Β') απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 4 του άρθρου 106 του Κώδικα Δημοσίου Λογιστικού (Ν. 2362/1995) και δυνάμει της οποίας η είσπραξη των εσόδων του Ο.Α.Ε.Δ. ανατέθηκε στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες. Όσον αφορά στη δημοσιονομική διόρθωση για τις δαπάνες που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους θα εφαρμόζονται οι διατάξεις της ΥΠΑΣΥΔ με αριθμ. 14053/ΕΥΣ 1749/27.3.2008, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά". Το άρθρο 14 "Τήρηση όρων πληροφόρησης και δημοσιότητας" αντικαθίσταται ως εξής: "Άρθρο 14 Τήρηση όρων πληροφόρησης και δημοσιότητας 1. Για λόγους διαφάνειας, βάσει του άρθρου 7 του Κανονισμού (ΕΚ) 1828/2006 της Επιτροπής, ο κατάλογος των δικαιούχων του παρόντος προγράμματος (με αναφορά στην ονομασία της πράξης και στο ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης που χορηγείται στην πράξη) δημοσιοποιείται στην ιστοσελίδα www.espa.gr. 2. Σε κάθε περίπτωση δημοσιοποίησης/δημοσίευσης των πράξεων, εκ μέρους του ΟΑΕΔ, γίνεται μνεία για την συμμετοχή στη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ειδικότερα του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου και του Ελληνικού Δημοσίου και ειδικότερα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού" 2007-2013. 3. Όλοι οι φορείς της πράξης αποτελούν ουσιαστικούς συντελεστές διάχυσης της πληροφορίας στους/ στις ωφελούμενους/ες και, υπό την έννοια αυτή, χρησιμοποιούν, ορθολογικά, κάθε πρόσφορο μέσο που θα συμβάλλει στη διαφάνεια και στην απόκτηση χρηστικής πληροφορίας από τον πληθυσμό στόχο. Προκειμένου για την ενημέρωση των δικαιούχων και των ωφελούμενων ανέργων για τις υποχρεώσεις τους που απορρέουν από τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα ΝΘΕ, οι Υπηρεσίες (ΚΠΑ 2), θα προβαίνουν στις παρακάτω ενέργειες: i. Γνωστοποίηση προς τους δικαιούχους για την αναγραφή των στοιχείων συγχρηματοδότησης του προγράμματος, στα παραστατικά πληρωμών και στα παραστατικά μισθοδοσίας των ωφελουμένων. ii. Γραπτή ενημέρωση των ωφελουμένων ανέργων από τους Δικαιούχους, για την ένταξη τους στο ανωτέρω συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα οριζόμενα στην υπ' αριθμ. 31172/490/12.9.2014 κοινής υπουργικής απόφασης (Β' 2482) όπως τροποποιήθηκε με την υπ. αριθμ. 36919/569/12.11.2014 όμοιά της (Β' 3051). Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αθήνα, 18 Δεκεμβρίου 2015 (1) ΕΑΕΔ 2015 σελ. 60.