Ν.4821/2021 Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις. ΦΕΚ 134/Α/31.7.2021 ....................... ΜΕΡΟΣ Α' Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α' Σκοπός και αντικείμενο Άρθρο 1 Σκοπός Σκοπός του παρόντος είναι η επιτάχυνση της ολοκλήρωσης της διαδικασίας κτηματογράφησης ακινήτων και της μετάβασης σε καθεστώς λειτουργούντος Κτηματολογίου, ο εξορθολογισμός της διαδικασίας διόρθωσης των πρώτων ανακριβών κτηματολογικών εγγραφών και της λειτουργίας του ΝΠΔΔ "Ελληνικό Κτηματολόγιο" και, μέσω των ανωτέρω, η ενίσχυση της ασφάλειας των συναλλαγών και η κατοχύρωση της εμπιστοσύνης των πολιτών στον θεσμό του Κτηματολογίου. Άρθρο 2 Αντικείμενο Αντικείμενο του παρόντος είναι η θέσπιση ρυθμίσεων για τον μετασχηματισμό της διαδικασίας κτηματογράφησης και του μηχανισμού διόρθωσης των ανακριβών πρώτων κτηματολογικών εγγραφών και για τη βελτίωση της λειτουργίας του ΝΠΔΔ "Ελληνικό Κτηματολόγιο". ....................... Άρθρο 17 Προσόντα διορισμού σε θέση προϊσταμένου κτηματολογικού γραφείου - Τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν.4512/2018 Η παρ. 2 του άρθρου 18 του ν.4512/2018 (Α' 5) αντικαθίσταται ως εξής: "2. Με την επιφύλαξη όσων ορίζονται στην παρ. 4, οι θέσεις της παρ. 1 καλύπτονται με διορισμό, για θητεία πέντε (5) ετών, η οποία μπορεί να ανανεώνεται. Τα προσόντα που απαιτούνται για τον διορισμό στις θέσεις της παρ. 1 είναι σωρευτικά τα ακόλουθα: α) τίτλος σπουδών Τμήματος Νομικής, β) καλή γνώση μίας τουλάχιστον εκ των γλωσσών αγγλικής, γαλλικής ή γερμανικής, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του π.δ. 50/2001 (Α' 39) και γ) άσκηση δικηγορικού ή συμβολαιογραφικού λειτουργήματος ή προϋπηρεσία στη Νομική Διεύθυνση ή σε Νομικό Τμήμα Κτηματολογικού Γραφείου του Φορέα και των νομικών προσώπων που διαδέχθηκε ή προϋπηρεσία σε θέση υποθηκοφύλακα, για δέκα (10) έτη συνολικά. Κατά τη διάρκεια της θητείας τους αναστέλλεται η άσκηση του δικηγορικού ή συμβολαιογραφικού λειτουργήματος. Για την προκήρυξη των θέσεων εκδίδεται απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μετά από πρόταση του Φορέα, η οποία αναρτάται στο Πρόγραμμα "ΔΙΑΥΓΕΙΑ" και στις ιστοσελίδες του Φορέα, του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του ΑΣΕΠ. Η επιλογή των προϊσταμένων διενεργείται από τριμελή Επιτροπή, τα μέλη της οποίας ορίζονται από τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η οποία αποτελείται από: α) μέλος του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) με τον αναπληρωτή του, ως Πρόεδρο της Επιτροπής, β) ένα στέλεχος του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και γ) τον Γενικό Διευθυντή του Φορέα "Ελληνικό Κτηματολόγιο". Οι επιλεγέντες διορίζονται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Υπάλληλος ΠΕ Νομικών που επιλέχθηκε και του ανατέθηκαν καθήκοντα προϊσταμένου σε θέση της παρ. 1 μετά τη λήξη της θητείας του πρώτου εδαφίου της ίδιας παραγράφου και της τυχόν ανανέωσής της, επιστρέφει στην οργανική του θέση εργασίας. Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης δύνανται να ορίζονται τα ειδικότερα προσόντα, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία επιλογής και διορισμού και κάθε άλλη λεπτομέρεια. Η έκδοση της απόφασης αυτής δεν αποτελεί προϋπόθεση για την εφαρμογή της παρούσας. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται η διαδικασία ανανέωσης της θητείας του πρώτου εδαφίου." Άρθρο 18 Ρυθμίσεις για το προσωπικό του ΝΠΔΔ "Ελληνικό Κτηματολόγιο" 1. Κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, το προσωπικό του ΝΠΔΔ "Ελληνικό Κτηματολόγιο" εξαιρείται από τη δυνατότητα απόσπασης, μετάταξης και μετακίνησης καθ' οιονδήποτε τρόπο σε άλλον Φορέα του Δημόσιου Τομέα για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. 2. Με απόφαση του Γενικού Διευθυντή του ΝΠΔΔ "Ελληνικό Κτηματολόγιο" και μέχρι την ολοκλήρωση του έργου για την κατάργηση όλων των έμμισθων και άμισθων Υποθηκοφυλακείων της Χώρας και των κτηματολογικών γραφείων Ρόδου και Κω-Λέρου, καθώς και την πλήρη σύσταση και λειτουργία του συνόλου των κτηματολογικών γραφείων και υποκαταστημάτων αυτών, δύναται να συστήνονται έως έξι (6) προσωρινές θέσεις Τομεάρχη Κτηματολογίου στην Υποδιεύθυνση Περιφερειακών Υπηρεσιών Κτηματολογίου της Διεύθυνσης Κτηματολογίου, με αρμοδιότητα τον συντονισμό των επιφορτισμένων με το έργο ομάδων, οι οποίες αναφέρονται σε αυτούς. Στους ανωτέρω καταβάλλεται μηνιαίο επίδομα θέσης ευθύνης ίσο με τα δύο τρίτα (2/3) του επιδόματος θέσης επιπέδου προϊσταμένου τμήματος της περ. αζ' της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν.4354/2015 (Α' 176). 3. Στο ΝΠΔΔ "Ελληνικό Κτηματολόγιο" συστήνονται δώδεκα (12) θέσεις δικηγόρων με έμμισθη εντολή. Οι δικηγόροι προσλαμβάνονται σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 43 του ν.4194/2013 (Α' 208) και το άρθρο 51 του ν.4622/2019 (Α' 133). ....................... ΜΕΡΟΣ Ε' Άλλες επείγουσες ρυθμίσεις ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α' Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών Άρθρο 57 Προσωπικό καθαριότητας σχολικών μονάδων - Δ.Ι.Ε.Κ. - Σ.Δ.Ε. - Τροποποίηση της υποπερ. ββ' και κατάργηση της υποπερ. γγ' της περ. γ' της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν.3870/2010 1. Στην υποπερ. ββ) της περ. γ' της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 (Α' 138) τροποποιείται το δεύτερο εδάφιο ως προς την κατανομή της δαπάνης και τη μεταφορά των σχετικών πιστώσεων, τα τρία τελευταία εδάφια αντικαθίστανται με πέντε νέα εδάφια και η υποπερ. ββ) διαμορφώνεται ως εξής: "ββ) Από την έναρξη του διδακτικού έτους 2020-2021, αν οι ανάγκες των δήμων για τον καθαρισμό: α) των σχολικών μονάδων και β) των Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) δεν καλύπτονται από το τακτικό προσωπικό τους, μπορούν να καλύπτονται με συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου διάρκειας ίσης με το διδακτικό έτος, οι οποίες καταρτίζονται από τους οικείους δήμους, ύστερα από έγκριση της Επιτροπής της υπ' αρ. 33/2006 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (Α' 280), που εκδίδεται κατόπιν αιτήματος του Υπουργού Εσωτερικών για το προσωπικό της περ. α' και του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για το προσωπικό της περ. β). Η δαπάνη καλύπτεται για κάθε διδακτικό έτος για το προσωπικό της περ. α) από ειδική πίστωση που εγγράφεται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών και κατανέμεται κατ' αναλογία στους οικείους δήμους με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εσωτερικών και για το προσωπικό της περ. β) από τις πιστώσεις της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι οποίες μεταφέρονται μέσω του προϋπολογισμού του Υπουργείου Εσωτερικών στους δικαιούχους Δήμους. Οι ως άνω συμβάσεις δεν συμπεριλαμβάνονται στον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου του άρθρου 89 του ν. 4604/2019 (Α' 50) και δεν υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4765/2021 (Α' 6), αποκλείεται δε, η μετατροπή τους σε συμβάσεις αορίστου χρόνου. Το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 5 του π.δ. 164/2004 (Α' 134), περιορίζεται στους δύο (2) μήνες. Οι ανωτέρω συμβάσεις δεν υπόκεινται στους περιορισμούς του άρθρου 6 του π.δ. 164/2004. Η παρ. 1 του άρθρου δεύτερου του ν. 4528/2018 (Α' 50) εφαρμόζεται και για τις συμβάσεις της παρούσας. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών ρυθμίζονται η διαδικασία πρόσληψης, οι όροι της σύμβασης εργασίας και οι προϋποθέσεις χορήγησής τους, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή της παρούσας. Το προσωπικό καθαριότητας στα Δ.Ι.Ε.Κ. και τα Σ.Δ.Ε. προσλαμβάνεται με βάση τους τελικούς πίνακες κατάταξης επιτυχόντων - προσληπτέων, οι οποίοι θα προ- κύψουν από τις αντίστοιχες ανακοινώσεις των οικείων δήμων, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της ανωτέρω απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών." 2. H υποπερ. γγ' της περ. γ' της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 καταργείται. Άρθρο 58 Παράταση ισχύος εγκριτικών αποφάσεων της Επιτροπής της υπ' αρ. 33/2006 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου Εγκριτικές αποφάσεις της Επιτροπής της παρ. 1 του άρθρου 2 της υπ' αρ. 33/2006 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (Α' 280), που χορηγήθηκαν σε Ο.Τ.Α. α' και β' βαθμού και σε νομικά πρόσωπα αυτών, και των οποίων η ισχύς λήγει ή έληξε εντός του μηνός Ιουλίου του έτους 2021, εξακολουθούν να ισχύουν έως τις 10.9.2021, κατά παρέκκλιση όσων ορίζονται στο άρθρο 20 του ν. 4305/2014 (Α' 237). Άρθρο 59 Συμβάσεις Ι.Δ.Ο.Χ. στη Δράση "Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής" Η παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4765/2021, ως προς τη διάρκεια των συμβάσεων και τη δυνατότητα ανανέωσης ή παράτασης αυτών, εφαρμόζεται αναλόγως και για το προσωπικό που προσλαμβάνεται ή έχει προσληφθεί με συμβάσεις εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου στις δομές των Ο.Τ.Α. και των νομικών προσώπων αυτών, στο πλαίσιο της Δράσης "Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής" του ΕΣΠΑ 2014-2020, καθώς και της μετεξέλιξης αυτής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021-2027. Άρθρο 60 Μεταφορά μαθητών κατά το σχολικό έτος 2021-2022 1. Στις περιπτώσεις των εκκρεμών έως την έναρξη του σχολικού έτους 2021-2022 διαγωνισμών, τους οποίους προκήρυξαν οι περιφέρειες για τη μεταφορά μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίων σχολείων, η οικονομική επιτροπή μπορεί, κατ' εξαίρεση των κείμενων διατάξεων, να αποφασίζει την ανάθεση της εκτέλεσης των σχετικών δρομολογίων στους προσωρινούς μειοδότες ή προσωρινούς αναδόχους μέχρι την ολοκλήρωση των διαγωνισμών με την υπογραφή των οικείων συμβάσεων και πάντως το αργότερο μέχρι τις 30.6.2022. 2. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες: α) δεν κατέστη εφικτό από τις οικείες περιφέρειες να προκηρύξουν διαγωνισμούς, β) δεν έχουν αναδειχθεί μειοδότες ή προσωρινοί ανάδοχοι στους εκκρεμείς διαγωνισμούς, η οικονομική επιτροπή μπορεί, με απόφασή της, να παρατείνει έως τις 30.6.2022, την εκτέλεση των συμβάσεων που ήταν σε ισχύ στις 30.6.2021. Οι διαγωνιστικές διαδικασίες δεν αναστέλλονται και οι παραταθείσες συμβάσεις λύονται αζημίως για τις περιφέρειες με την ανάδειξη των οριστικών αναδόχων. Εφόσον δεν είναι δυνατή, για οποιονδήποτε λόγο, η παράταση της εκτέλεσης των συμβάσεων, η οικονομική επιτροπή δύναται να αναθέτει το σχετικό έργο με αιτιολογημένη πράξη της, ακολουθώντας τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν. 4412/2016 (Α' 147), λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια οικονομικότητας και εξασφάλισης συνθηκών γνησίου ανταγωνισμού, κατ' εξαίρεση των κειμένων διατάξεων περί έγκρισης της διαδικασίας διαπραγμάτευσης από την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ.). Στις περιπτώσεις που υπάρχουν αδιάθετα δρομολόγια, για τα οποία είτε δεν υποβλήθηκαν προσφορές είτε οι υποβληθείσες προσφορές κρίθηκαν μη κατάλληλες, ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 κατ' εξαίρεση των κειμένων διατάξεων περί έγκρισης της διαδικασίας διαπραγμάτευσης από την Ε.Α.Α.ΔΗ. ΣΥ. και αν είτε πάλι δεν υποβληθούν προσφορές είτε οι υποβληθείσες προσφορές κριθούν μη κατάλληλες, τότε η οικονομική επιτροπή μπορεί, με απόφασή της, να τροποποιήσει και να παρατείνει έως τις 30.6.2022, την εκτέλεση σύμβασης που ήταν σε ισχύ στις 30.6.2021. Στις περιπτώσεις που προέκυψαν νέες ανάγκες μετά από την προκήρυξη των διαγωνισμών, η οικονομική επιτροπή δύναται να αναθέτει το σχετικό έργο με αιτιολογημένη πράξη της, ακολουθώντας τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν. 4412/2016, λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια οικονομικότητας και εξασφάλισης συνθηκών γνησίου ανταγωνισμού, κατ' εξαίρεσην των κειμένων διατάξεων περί έγκρισης της διαδικασίας διαπραγμάτευσης από την Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ.. 3. Οι δαπάνες μεταφοράς μαθητών δημόσιων σχολείων, που αφορούν και πραγματοποιούνται μέχρι και το σχολικό έτος 2021-2022, καταβάλλονται νόμιμα μέχρι τη σύναψη της σχετικής σύμβασης μεταφοράς, εφόσον ο οικείος περιφερειάρχης βεβαιώνει με σχετική πράξη του την εκτέλεση της μεταφοράς των μαθητών και εφόσον το ύψος της σχετικής δαπάνης είναι σύμφωνο με την απόφαση ανάθεσης της οικείας οικονομικής επιτροπής. 4. Στις ανωτέρω περιπτώσεις, το συμβατικό κόστος εκάστου δρομολογίου δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μεγίστη αποζημίωση που προκύπτει από την εφαρμογή της υπ' αρ. 50025/2018 κοινής υπουργικής απόφασης (Β' 4217). 5. Τα κατακυρωτικά έγγραφα των προσωρινών μειοδοτών των ηλεκτρονικών διαγωνισμών μεταφοράς μαθητών των παρ. 1 και 2, όπως αυτά ορίζονται από τον ν.4412/2016, γίνονται αποδεκτά, εφόσον κατατεθούν σε φυσική μορφή ενώπιον της οικονομικής επιτροπής, μετά από απόφασή της και σε χρόνο τον οποίο αυτή ορίζει. Άρθρο 61 Ρυθμίσεις για το προσωπικό των πολυμετοχικών αναπτυξιακών ανώνυμων εταιρειών Ο.Τ.Α. Οι περ. α' και β' της παρ. 5 του άρθρου 2 του ν.4674/2020 (Α' 53), ως προς το προσωπικό των Αναπτυξιακών Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δεν εφαρμόζονται για τις συναφθείσες έως την έναρξη ισχύος του ν.4735/2020 (Α' 197) συμβάσεις προσωπικού των αναπτυξιακών εταιρειών της περ. β' της παρ. 3 του άρθρου 252 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν.3463/2006, Α' 114). Άρθρο 62 Παράταση συμβάσεων ΙΔΟΧ προσωπικού ΟΤΑ α' και β' βαθμού για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 Συμβάσεις προσωπικού Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου που απασχολείται στους Ο.Τ.Α. α' και β' βαθμού και τα νομικά πρόσωπα αυτών για την αποτροπή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, οι οποίες συνήφθησαν σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 74 του ν. 4745/2020 (Α' 214) και λήγουν ή έληξαν κατά το διάστημα από 1.6.2021 έως 31.7.2021, δύνανται να παραταθούν από τη λήξη τους και μέχρι τις 30.09.2021, με απόφαση της οικείας οικονομικής επιτροπής. Η παράταση των συμβάσεων δεν μεταβάλλει τον χαρακτήρα της σχέσης εργασίας, βάσει της οποίας προσλήφθηκαν οι απασχολούμενοι στις θέσεις αυτές και δεν προσμετράται στο ανώτατο χρονικό διάστημα των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών κατά την έννοια των άρθρων 5, 6 και 7 του π.δ. 164/2004 (Α' 134). ....................... ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β' Ρυθμίσεις για το Ταμείο Αλληλοβοήθειας των υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού Άρθρο 66 Ρυθμίσεις για το Ταμείο Αλληλοβοηθείας Υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού - Τροποποίηση του ν.4639/2019 και του ν.4598/2019 1. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1, το πρώτο εδάφιο της παρ. 3 και το δεύτερο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου δέκατου ένατου του ν.4639/2019 (Α' 185) τροποποιούνται οι αναφερόμενες διατάξεις και το άρθρο δέκατο ένατο διαμορφώνεται ως εξής: "Άρθρο δέκατο ένατο Θέση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού σε εκκαθάριση 1. Το Ταμείο Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (εφεξής "Ταμείο"), το οποίο επανασυστήθηκε με τη διάταξη της παρ. 18 του άρθρου 18 του ν. 2947/2001 (Α' 228), τίθεται αυτοδικαίως σε καθεστώς εκκαθάρισης από τη δημοσίευση του παρόντος. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Πολιτισμού και Αθλητισμού και Οικονομικών, που εκδίδεται εντός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος, ορίζεται ως εκκαθαριστής του Ταμείου, μόνιμος ή αορίστου χρόνου υπάλληλος του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, που υπηρετεί στον κλάδο ΠΕ Οικονομικού ή ΠΕ Οικονομικού/Διοικητικού, με τουλάχιστον εικοσαετή προϋπηρεσία, κατόπιν ανοικτής προσκλήσεως προς τους ενδιαφερόμενους υπαλλήλους που εκδίδεται από τη Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και αναρτάται στη Διαύγεια και στον σχετικό ιστότοπο αυτού, για τρεις (3) ημέρες, ορίζοντας την προθεσμία υποβολής των αιτήσεων, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τις πέντε (5) ημέρες. Για την επιλογή λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων εκάστου υποψηφίου, όπως αυτά προκύπτουν από τα στοιχεία του υπηρεσιακού του φακέλου, με έμφαση στην εμπειρία, την υπηρεσιακή εικόνα του υπαλλήλου και την απουσία πειθαρχικών ποινών. Από την έκδοση της απόφασης ορισμού του εκκαθαριστή, λήγει αυτοδικαίως η θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου και του Διευθυντή αυτού. 2. Με όμοια απόφαση, καθορίζονται οι ειδικότερες ρυθμίσεις για τη διαδικασία της εκκαθάρισης και τη διάρκεια αυτής, τη διαδικασία ορισμού τεχνικών συμβούλων για τις ανάγκες της εκκαθάρισης, τις αρμοδιότητες και τις υποχρεώσεις αυτών, την τύχη των εκκρεμών, κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, συμβάσεων και των λοιπών υποχρεώσεων του Ταμείου, καθώς και την οργάνωση και τη λειτουργία του Ταμείου κατά την περίοδο μέχρι την περάτωση της εκκαθάρισης, η οποία δεν μπορεί να υπερβεί το ένα (1) έτος από τον ορισμό του εκκαθαριστή. Κατά τη διάρκεια της εκκαθαρίσεως, η λειτουργία του παιδικού σταθμού δεν διακόπτεται. 3. Για την κάλυψη πάσης φύσεως δαπανών της εκκαθάρισης, καθώς και τακτικών, λειτουργικών αλλά και εκτάκτων δαπανών του υπό εκκαθάριση Ταμείου, αυτό επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και ειδικότερα από πιστώσεις, που προέρχονται από το αποδιδόμενο στο Υπουργείο ποσοστό της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν.4761/2020 (Α' 248). Η επιχορήγηση εγκρίνεται με σχετική κοινή απόφαση των Υπουργών Πολιτισμού και Αθλητισμού και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται μετά από αιτιολογημένο αίτημα του εκκαθαριστή. Μετά την περάτωση της εκκαθάρισης, η οποία διαπιστώνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Πολιτισμού και Αθλητισμού και Οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, το Ταμείο λύεται οριστικά. Με την ίδια ως άνω απόφαση προβλέπεται και η τύχη της περιουσίας του Ταμείου. 4. Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού δύναται να καλύπτει στους δικαιούχους τα έξοδα για τη φιλοξενία των τέκνων τους σε παιδικούς σταθμούς. "Δικαιούχοι" είναι γονείς ή ασκούντες την επιμέλεια τέκνων, που είναι μόνιμοι ή με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου που εποπτεύονται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, οι οποίοι δεν επιδοτούνται για συναφή παροχή από οποιονδήποτε άλλο φορέα και των οποίων τα τέκνα δεν έχουν για οποιοδήποτε λόγο γίνει δεκτά σε αντίστοιχη δημόσια ή δημοτική δομή. Η ανωτέρω δαπάνη καλύπτεται από τις πιστώσεις, που προέρχονται από το αποδιδόμενο στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ποσοστό που αναφέρεται στην παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4761/2020 (Α' 248). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Πολιτισμού και Αθλητισμού και Οικονομικών, καθορίζονται το ύψος του ποσού, που λαμβάνει έκαστος των δικαιούχων, καθώς και οι όροι, οι προϋποθέσεις, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η διαδικασία για την κάλυψη των εξόδων. 5. Η παρ. 2 του άρθρου 4 του ν.4598/2019 (Α' 36) αντικαθίσταται ως εξής: "2. "Δικαιούχοι" είναι γονείς ή ασκούντες την επιμέλεια τέκνων, που είναι μόνιμοι ή με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, οι οποίοι δεν επιδοτούνται για συναφή παροχή από οποιονδήποτε άλλο φορέα." 2. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4598/2019 (Α' 36) τροποποιούνται οι αναφερόμενες διατάξεις και το άρθρο διαμορφώνεται ως εξής: "Άρθρο 4 Κάλυψη εξόδων φιλοξενίας σε παιδικές κατασκηνώσεις 1. Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού μπορεί να καλύπτει στους δικαιούχους έξοδα για τη φιλοξενία των τέκνων τους σε παιδικές κατασκηνώσεις κατά την περίοδο των θερινών διακοπών. 2. "Δικαιούχοι" είναι γονείς ή ασκούντες την επιμέλεια τέκνων, που είναι μόνιμοι ή με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, οι οποίοι δεν επιδοτούνται για συναφή παροχή από οποιονδήποτε άλλο φορέα.".” 3. Η ανωτέρω δαπάνη καλύπτεται από τις πιστώσεις που προέρχονται από το αποδιδόμενο στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ποσοστό που αναφέρεται στην παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4761/2020 (Α' 248). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Πολιτισμού και Αθλητισμού και Οικονομικών, καθορίζονται η διάρκεια διαμονής και το ημερήσιο τροφείο, καθώς και οι όροι, οι προϋποθέσεις, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η διαδικασία για την κάλυψη των εξόδων της παρ. 1. 4. Έως την έκδοση της ανωτέρω απόφασης οι δαπάνες που απαιτούνται για την κάλυψη των εξόδων φιλοξενίας των παιδιών σε κατασκηνώσεις, καλύπτονται από το Ταμείο με την διαδικασία που ισχύει έως την έναρξη ισχύος του παρόντος." 5. Η προθεσμία περάτωσης της εκκαθάρισης της παρ. 2 του άρθρου δέκατου ένατου του ν. 4639/2019 παρατείνεται έως την 31η.7.2022. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ' Ρυθμίσεις ασφαλιστικών εισφορών στο πλαίσιο αντιμετώπισης των επιπτώσεων του κορωνοϊού COVID-19 και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Άρθρο 67 Ρύθμιση ασφαλιστικών εισφορών - Τροποποίηση του άρθρου 32 του ν. 4756/2020 Στο άρθρο 32 του ν. 4756/2020 (Α' 235), α) στην παρ. 1 τροποποιείται το δεύτερο εδάφιο ως προς τον αριθμό των δόσεων και προστίθεται νέο τρίτο εδάφιο, β) στην παρ. 2 τροποποιείται το δεύτερο εδάφιο ως προς τα αρμόδια όργανα, γ) στην παρ. 3 τροποποιείται το δεύτερο εδάφιο ως προς τον αριθμό των δόσεων, δ) στην παρ. 4 τροποποιείται το δεύτερο εδάφιο ως προς την καταληκτική ημερομηνία καταβολής της πρώτης δόσης, ε) η παρ. 6 τροποποιείται ως προς την απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής επιτοκίου, στ) στην παρ. 8, τροποποιούνται οι περ. α), γ), δ) και στ), ζ) στην παρ. 9 τροποποιείται η περ. β), η) η παρ. 11 τροποποιείται ως προς το αντικείμενο της εξουσιοδότησης και το άρθρο 32 διαμορφώνεται ως εξής: "Άρθρο 32 Ρύθμιση ασφαλιστικών εισφορών 1. Η προθεσμία καταβολής οφειλών από ασφαλιστικές εισφορές εργοδοτών, αυτοαπασχολούμενων και ελευθέρων επαγγελματιών, η οποία παρατάθηκε μέχρι την 30ή Απριλίου 2021 στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19, σύμφωνα με το άρθρο 3 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 55), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α' 76), το άρθρο 23 της από 30.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 75), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4684/2020 (Α' 86), το άρθρο όγδοο της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α' 83), τα άρθρα εικοστό τρίτο και εικοστό πέμπτο της από 30.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4684/2020 (Α' 86), το άρθρο 10 του ν. 4684/2020 και το άρθρο πέμπτο της από 1.5.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 90), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4690/2020 (Α' 104), παρατείνεται εκ νέου μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2021. Οι ανωτέρω ασφαλιστικές οφειλές, μετά τη λήξη της παράτασης της προθεσμίας καταβολής, δύνανται να υπαχθούν σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής έως και εβδομήντα δύο (72) μηνιαίων δόσεων. Στη ρύθμιση του προηγούμενου εδαφίου δύνανται να υπαχθούν, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, και οφειλές ασφαλιστικών εισφορών περιόδων απασχόλησης Φεβρουαρίου 2020 έως Ιουνίου 2021, απαιτητών από 1ης.3.2020 έως 31.7.2021, που δεν τελούν σε καθεστώς ρύθμισης, εφόσον πρόκειται για εργοδότες ή για αυτοπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες που επλήγησαν λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19 και έχουν κύριο ΚΑΔ δραστηριότητας που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. 2. Η αίτηση για την υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ). Κατ' εξαίρεση, όπου υπάρχει αδυναμία πιστοποίησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, η αίτηση υποβάλλεται στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΚΕΑΟ και μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής εξυπηρέτησης πολιτών στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ. Αρμόδια όργανα για την έκδοση της απόφασης υπαγωγής στη ρύθμιση είναι οι προϊστάμενοι των περιφερειακών υπηρεσιών του ΚΕΑΟ. 3. Βασικές οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση της παρ. 1, κεφαλαιοποιούνται κατά την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση και, αντί τόκων, πρόσθετων τελών και προσαυξήσεων λόγω μη εμπρόθεσμης καταβολής, επιβαρύνονται από τον επόμενο μήνα από αυτόν της υπαγωγής στη ρύθμιση, με επιτόκιο δυόμιση εκατοστιαίων μονάδων (2,5%) ετησίως υπολογιζόμενο. Κατ' εξαίρεση, βασικές οφειλές που υπάγονται σε πρόγραμμα ρύθμισης έως και τριάντα έξι (36) μηνιαίων δόσεων δεν επιβαρύνονται με επιτόκιο. 4. Η υπαγωγή του οφειλέτη στη ρύθμιση συντελείται με την καταβολή της πρώτης δόσης. Η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2022. Οι επόμενες δόσεις της ρύθμισης καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε επόμενου μήνα καταβολής της πρώτης δόσης. Με την απόφαση υπαγωγής στη ρύθμιση καθορίζονται το ποσό κάθε δόσης, ο αριθμός των δόσεων και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. 5. Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης ορίζεται σε πενήντα (50) ευρώ. 6. Ο οφειλέτης δύναται να επιλέξει, σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης, την εφάπαξ εξόφληση του υπολοίπου των ρυθμισμένων οφειλών, χωρίς την επιβάρυνση επιτοκίου. 7. Η ρύθμιση του παρόντος απόλλυται, εάν ο οφειλέτης δεν καταβάλει ποσό δόσεων που αντιστοιχεί σε δύο (2) δόσεις της ρύθμισης. 8. Κατά τη διάρκεια της ρύθμισης, εφόσον τηρούνται οι όροι αυτής και οι λοιποί όροι, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, παρέχονται στον οφειλέτη τα εξής ευεργετήματα: α) χορηγείται σε αυτόν αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας διμηνιαίας ισχύος, β) στις επιχειρήσεις της περ. ε' της παρ. 5 του άρθρου 8 του α.ν. 1846/1951 (Α' 179) χορηγείται αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας για την είσπραξη λογαριασμών δημοσίου έργου, εφόσον για το έργο, για το οποίο χορηγείται το αποδεικτικό, δεν υφίστανται τρέχουσες ή ληξιπρόθεσμες οφειλές. Σε περίπτωση ύπαρξης οφειλής, χορηγείται αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας με παρακράτηση ποσού ίσου με την οφειλή, γ) αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί της κινητής και ακίνητης περιουσίας του οφειλέτη. Ειδικά για κατασχέσεις στα χέρια τρίτων που έχουν επιβληθεί έως την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση του παρόντος, το μέτρο της κατάσχεσης αίρεται με την υπαγωγή του οφειλέτη στη ρύθμιση, κατόπιν σχετικού αιτήματος, και αποδιδόμενα ποσά από κατασχέσεις εις χείρας τρίτων πριν την υπαγωγή στη ρύθμιση του παρόντος, λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη τρεχουσών δόσεων της ρύθμισης, δ) αναστέλλεται η ποινική δίωξη σε βάρος του οφειλέτη, κατά το άρθρο 1 του α.ν. 86/1967 (Α' 136), και αναστέλλεται η παραγραφή του ποινικού αδικήματος, κατά παρέκκλιση των χρονικών περιορισμών του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα, ε) αναστέλλεται η εκτέλεση ποινής που έχει επιβληθεί ή, εφόσον άρχισε η εκτέλεσή της, αυτή διακόπτεται. Η παραγραφή των οφειλών, για τις οποίες υποβάλλεται αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση, αναστέλλεται και δεν συμπληρώνεται πριν παρέλθει ένα (1) έτος από τη λήξη της ρύθμισης. 9. Η απώλεια της ρύθμισης επιφέρει τις ακόλουθες συνέπειες: α) την απώλεια των ευεργετημάτων της ρύθμισης, β) τη μετατροπή ως άμεσα απαιτητού του συνόλου του υπολοίπου της οφειλής και των προηγούμενων τόκων, πρόσθετων τελών και προσαυξήσεων, γ) την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής με όλα τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία μέσα. 10. Η αίτηση για την υπαγωγή στη ρύθμιση του παρόντος υποβάλλεται μέχρι τις 31.1.2022. 11. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύναται να παρατείνονται οι προθεσμίες υποβολής της σχετικής αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση και καταβολής της πρώτης δόσης, να επανακαθορίζονται η διαδικασία υπαγωγής και τα αρμόδια όργανα της παρ. 2, να προβλέπονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, και να ρυθμίζονται τυχόν ειδικότερα θέματα και λεπτομέρειες για την εφαρμογή του παρόντος." Άρθρο 68 Επανένταξη πληγέντων από την πανδημία του κορωνοϊού σε καθεστώς ρύθμισης ασφαλιστικών οφειλών - Τροποποίηση του άρθρου 33 του ν. 4756/2020 Στο άρθρο 33 του ν. 4756/2020 (Α' 235), α) αντικαθίσταται η παρ. 1, β) τροποποιείται η παρ. 2 ως προς τον τρόπο συντέλεσης της επανένταξης των οφειλετών στη ρύθμιση, γ) τροποποιείται η παρ. 3 ως προς το αντικείμενο της εξουσιοδότησης και το άρθρο 33 διαμορφώνεται ως εξής: "Άρθρο 33 Επανένταξη πληγέντων από την πανδημία του κορωνοϊού σε καθεστώς ρύθμισης ασφαλιστικών οφειλών 1. Οφειλέτες που ανήκουν στις ακόλουθες κατηγορίες, οι οποίοι απώλεσαν κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος από 1η Μαρτίου 2020 έως και 31η Ιουλίου 2021 ρύθμιση τμηματικής καταβολής, δύνανται να επανενταχθούν στο ίδιο καθεστώς ρύθμισης με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις για την υπολειπόμενη οφειλή και για τον εναπομένοντα αριθμό δόσεων της ρύθμισης: (α) οφειλέτες με ασφαλιστικές οφειλές που είχαν υπαχθεί σε καθεστώς ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής, για τις οποίες έχει χορηγηθεί παράταση καταβολής των δόσεων κατά τρεις (3) μήνες στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19, σύμφωνα με την από 11.3.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 55), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α' 76), την από 20.03.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α' 83), την από 30.3.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 75), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4684/2020 (Α' 86), την από 13.4.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 84), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4690/2020 (Α' 104) και την από 1.5.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 90), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4690/2020 (Α' 104), (β) εργοδότες, αυτοπασχολούμενοι ή ελεύθεροι επαγγελματίες που επλήγησαν λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19, και έχουν κύριο ΚΑΔ δραστηριότητας που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, (γ) εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις με κύριο ΚΑΔ δραστηριότητας της ως άνω απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, με αναστολή σύμβασης εργασίας για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1ης.3.2020 μέχρι 31.7.2021. 2. Η επανένταξη των οφειλετών στη ρύθμιση συντελείται με την καταβολή της δόσης του μηνός Αυγούστου 2021, η οποία πρέπει να πραγματοποιηθεί μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα Σεπτεμβρίου 2021 μαζί με τη δόση του μηνός Σεπτεμβρίου 2021. Η προθεσμία καταβολής όλων των επόμενων δόσεων της αναβιώσασας ρύθμισης παρατείνεται κατά το πλήθος των δόσεων που ήταν ανεξόφλητες την ημέρα της αναβίωσης. 3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύναται να ανακαθορίζεται το χρονικό διάστημα της απώλειας των ρυθμίσεων της παρ. 1, να παρατείνεται η ημερομηνία πληρωμής της παρ. 2, και να καθορίζεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της διαδικασίας επανένταξης σύμφωνα με το παρόν." ....................... Άρθρο 72 Ασφαλιστική τακτοποίηση εργαζομένων στα "Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε." 1. Για την υπό ειδική διαχείριση εταιρεία με την επωνυμία "Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.", οι Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (ΑΠΔ), καταστάσεις και λοιπές δηλώσεις εισφορών κύριας ασφάλισης, επικουρικής ασφάλισης, εφάπαξ παροχής και υγειονομικής περίθαλψης προς τους ενταχθέντες στον e-ΕΦΚΑ φορείς, για το χρονικό διάστημα από Απρίλιο 2012 έως και Σεπτέμβριο 2013, υποβάλλονται μέχρι πέρατος της ειδικής διαχείρισης, χωρίς την επιβολή προστίμων και προσαυξήσεων. Σε αυτές τις ΑΠΔ, καταστάσεις και λοιπές δηλώσεις απεικονίζονται υποχρεωτικώς, ανεξαρτήτως πραγματικής απασχόλησης: α) στην συμπληρωματική ΑΠΔ προς το πρώην ΙΚΑ - ΕΤΑΜ για το χρονικό διάστημα από 18.4.2012 έως και 30.4.2012 και στις καταστάσεις και δηλώσεις προς πρώην φορείς επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχής για το ίδιο χρονικό διάστημα, εννέα (9) ημέρες ασφάλισης πλήρους μηνιαίας κανονικής οκτάωρης απασχόλησης για τους υπαλλήλους και τους εργατοτεχνίτες της εταιρείας, οι οποίοι, κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα, είχαν ενεργό συμβατικό δεσμό με την εταιρεία αυτή, β) στις ΑΠΔ των μισθολογικών περιόδων Μαΐου 2012 έως Σεπτεμβρίου 2013 προς το πρώην ΙΚΑ - ΕΤΑΜ και στις καταστάσεις και δηλώσεις προς πρώην φορείς επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχής για τις ίδιες ασφαλιστικές περιόδους, είκοσι πέντε (25) ημέρες ασφάλισης πλήρους μηνιαίας κανονικής οκτάωρης απασχόλησης για τους υπαλλήλους της εταιρείας και έως είκοσι οκτώ (28) ημέρες ασφάλισης πλήρους μηνιαίας κανονικής οκτάωρης απασχόλησης για τους εργατοτεχνίτες της εταιρείας, οι οποίοι, κατά τα αντίστοιχα δηλούμενα χρονικά διαστήματα, είχαν ενεργό συμβατικό δεσμό με την εταιρεία αυτή, γ) στις δηλώσεις προς τον Τομέα Ασφάλισης Νομικών του πρώην ΕΤΑΑ και στις καταστάσεις του Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων του πρώην ΕΤΑΑ, το χρονικό διάστημα από 18.4.2012 έως και 30.4.2012 ως ημέρες ασφάλισης πλήρους κανονικής απασχόλησης και οι μήνες Μάιος 2012 έως και Σεπτέμβριος 2013 ως πλήρεις μήνες ασφάλισης για τους εμμίσθους δικηγόρους της εταιρείας και για τους εργαζομένους αυτής ασφαλισμένους στον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων του πρώην ΕΤΑΑ, αντίστοιχα, οι οποίοι, κατά τα χρονικά αυτά διαστήματα, είχαν ενεργό συμβατικό δεσμό με την εταιρεία αυτή. 2. Στις ΑΠΔ, καταστάσεις και λοιπές δηλώσεις της παρ. 1, οι εισφορές ασφαλισμένου και εργοδότη υπολογίζονται επί τη βάσει του συμβατικού μισθού εκάστου εργαζομένου και του δηλωθέντος για τον Μάρτιο 2012 πακέτου ασφαλιστικής κάλυψης εκάστου. 3. Εξαιρούνται από τις διατάξεις του παρόντος και δεν συμπεριλαμβάνονται στις ΑΠΔ, καταστάσεις και λοιπές δηλώσεις της παρ. 1 οι εργαζόμενοι της εταιρείας, για τους οποίους, κατόπιν τελεσίδικης δικαστικής απόφασης, έχουν εκδοθεί αντίστοιχες πράξεις καταλογισμού από τους αρμόδιους φορείς κοινωνικής ασφάλισης μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, και για τις ασφαλιστικές περιόδους και ημέρες ασφάλισης που περιλαμβάνονται σε αυτές τις πράξεις καταλογισμού. Προς διασταύρωση των αντίστοιχων ασφαλιστικών περιόδων και ημερών ασφάλισης μηνιαίως με σκοπό τη σύνταξη και υποβολή των ΑΠΔ, καταστάσεων και λοιπών δηλώσεων της παρ. 1, οι αρμόδιες υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ κοινοποιούν προς την εταιρεία της παρ. 1 τις πράξεις καταλογισμού και τα αναλυτικά στοιχεία των εργαζομένων του προηγουμένου εδαφίου εντός δέκα (10) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος και μέχρι την υποβολή των ΑΠΔ, καταστάσεων και λοιπών δηλώσεων της παρ. 1 αναστέλλεται η έκδοση πράξεων καταλογισμού για τους εργαζομένους της παρ. 1 για το χρονικό διάστημα από Απρίλιο 2012 έως και Σεπτέμβριο 2013. 4. Το σύνολο του χρόνου ασφάλισης, ο οποίος δηλώνεται με τις ΑΠΔ, καταστάσεις και λοιπές δηλώσεις της παρ. 1, θεωρείται πραγματικός συντάξιμος χρόνος ασφάλισης, με εξαίρεση χρόνο, για τον οποίο έχει χωρήσει ασφάλιση των εργαζομένων της παρ. 1 από άλλη αιτία, απασχόληση ή δραστηριότητα. 5. Το σύνολο των εισφορών ασφαλισμένου και εργοδότη, οι οποίες προκύπτουν από τις ΑΠΔ, καταστάσεις και λοιπές δηλώσεις της παρ. 1, καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς την επιβολή προστίμων και προσαυξήσεων για το Ελληνικό Δημόσιο και για την εταιρεία της παρ. 1. 6. Η κατά την παρ. 1 υποβολή ΑΠΔ, καταστάσεων και λοιπών δηλώσεων από την εταιρεία αυτή δεν αποτελεί τεκμήριο αναγνώρισης μισθολογικών διαφορών. 7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζονται ο τρόπος και η διαδικασία εφαρμογής της παρ. 5, καθώς και ο χρόνος καταβολής των εισφορών. 8. Οι τεχνικές λεπτομέρειες υποβολής των ΑΠΔ, καταστάσεων και λοιπών δηλώσεων της παρ. 1 και κάθε άλλη λεπτομέρεια που αφορά στην εφαρμογή των διαδικασιών του παρόντος καθορίζονται με απόφαση του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ. ....................... ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ' Ρυθμίσεις του Υπουργείου Υγείας και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορωνοϊού COVID-19 Άρθρο 85 Δημόσιες συμβάσεις Υ.Π. για τη διενέργεια κατ' οίκον εμβολιασμών Οι Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών, προκειμένου για την κάλυψη των αναγκών του προσωπικού, το οποίο μετακινείται για τη διενέργεια εμβολιασμών κατ' οίκον στην γεωγραφική περιοχή ευθύνης τους, σε πολίτες που αδυνατούν να προσέλθουν στα εμβολιαστικά κέντρα λόγω αδυναμίας και πληρούν τα κριτήρια της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, δύνανται κατά παρέκκλιση κάθε σχετικής διάταξης της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων, να προβαίνουν στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης για την προμήθεια υπηρεσιών μετακίνησης, υπηρεσιών εκμίσθωσης επιβατηγών οχημάτων και κάθε άλλο συναφές με την μετακίνηση ζήτημα. Η δαπάνη που προκύπτει, βαρύνει τον προϋπολογισμό της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.Π.Ε.), στα γεωγραφικά όρια της οποίας διενεργείται ο εμβολιασμός. Άρθρο 86 Κατ' οίκον εμβολιασμοί από ιατρονοσηλευτικό προσωπικό των Υγειονομικών Περιφερειών και των ΟΤΑ Για την υλοποίηση του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών κατά του κορωνοϊού COVID-19 και για το χρονικό διάστημα μέχρι την 30ή.9.2021, το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό όλων των δημόσιων δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και των Τοπικών Μονάδων Υγείας και το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό των ΟΤΑ δύναται να πραγματοποιεί εμβολιασμούς κατ' οίκον, για τους πολίτες που αδυνατούν να προσέλθουν στα εμβολιαστικά κέντρα λόγω αδυναμίας και πληρούν τα κριτήρια της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμού. Οι διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών και οι αρμόδιες αρχές των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης είναι υπεύθυνες για την υλοποίηση του προγράμματος των κατ' οίκον εμβολιασμών στην περιοχή ευθύνης τους, σε συνεννόηση με τους υπεύθυνους συντονισμού επιστημονικής λειτουργίας των Κέντρων Υγείας, τους Υπεύθυνους για τον συντονισμό της λειτουργίας των Τοπικών Ομάδων Υγείας (Τ.ΟΜ.Υ.) και τους υπεύθυνους των αρμοδίων υπηρεσιών των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, και σύμφωνα με τις οδηγίες της Κυβερνητικής Επιτροπής Συντονισμού και Διαχείρισης Εμβολιασμού για τον κορωνοϊό COVID-19 της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου 50/2019 (Α' 260), διασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση την απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία όλων των δημόσιων δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας αρμοδιότητάς τους. Αναφορικά με την αποζημίωση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού των δημόσιων δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και των Τοπικών Μονάδων Υγείας, που απασχολείται στο πρόγραμμα των κατ' οίκον εμβολιασμών, εφαρμόζεται αναλογικά το άρθρο 266 του ν. 4798/2021 (Α' 68). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών και Υγείας καθορίζεται κάθε συναφές θέμα με τον τρόπο προσδιορισμού, καταβολής και εκκαθάρισης της αποζημίωσης του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού και του προσωπικού των ΟΤΑ που συμμετέχει στο πρόγραμμα. Άρθρο 87 Αποζημίωση ιδιωτών ιατρών για διενέργεια εμβολιασμών - Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 52Α του ν. 4764/2020 Τα δύο πρώτα εδάφια της παρ. 3 του άρθρου 52Α του ν. 4764/2020 (Α' 256) τροποποιούνται ως προς τα ποσά της αποζημίωσης και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής: "3. Για κάθε διενεργούμενο κατ' οίκον εμβολιασμό καθορίζεται αποζημίωση των ιατρών και των φορέων υλοποίησης του άρθρου 268 του ν. 4798/2021 ύψους πενήντα (50) ευρώ. Για κάθε εμβολιασμό στο ιατρείο καθορίζεται αποζημίωση των ιατρών ύψους είκοσι (20) ευρώ. Η αποζημίωση καταβάλλεται από τον ΕΟΠΥΥ, και καλύπτεται με έκτακτη οικονομική επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υγείας, λόγω του κορωνοϊού COVID-19 από τις Γενικές Κρατικές Δαπάνες του Υπουργείου Οικονομικών. Η εν λόγω αποζημίωση είναι ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΠΥΥ, καθορίζεται η διαδικασία εκκαθάρισης και αποζημίωσης των ιατρών και των φορέων υλοποίησης του άρθρου 268 του ν. 4798/2021 που συμμετέχουν στον εμβολιασμό." Άρθρο 88 Αποζημίωση φαρμακοποιών και ιατρών για προγραμματισμό εμβολιασμών - Τροποποίηση της παρ. 5 του άρθρου 57 του ν. 4764/2020 Η παρ. 5 του άρθρου 57 του ν. 4764/2020 (Α' 256) αντικαθίσταται ως εξής: "5. Η αμοιβή των φαρμακοποιών και των ιατρών για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία ενημέρωσης και προγραμματισμού ημερομηνίας εμβολιασμού στο Σύστημα της παρ. 1, ανέρχεται σε δέκα (10) ευρώ. Η αμοιβή εκκαθαρίζεται και καταβάλλεται μόνο εφόσον διενεργηθεί η πρώτη δόση εμβολιασμού του φυσικού προσώπου για το οποίο προγραμματίστηκε ο εμβολιασμός. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη διαδικασία εκκαθάρισης της αμοιβής, με τον τρόπο αμοιβής των φαρμακοποιών και των ιδιωτών ιατρών για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία ενημέρωσης και επιβεβαίωσης της προγραμματισμένης ημερομηνίας εμβολιασμού, καθώς και κάθε συναφές προς το ανωτέρω ζήτημα. Άρθρο 89 Καθορισμός δικαιούχων διάθεσης αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου της νόσησης από κορωνοϊό COVID-19 - Τροποποίηση των παρ. 1 και 5 του άρθρου 2 του ν. 4790/2021 (Α' 48) Στην παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4790/2021 (Α' 48) η φράση σε "κάθε κάτοχο" αντικαθίσταται από τη λέξη "κατόχους" και τροποποιείται η ημερομηνία εφαρμογής, στην παρ. 5 προστίθεται στην εξουσιοδοτική ο Υπουργός Οικονομικών, η φράση "οι δικαιούμενοι" και το άρθρο διαμορφώνεται ως εξής: "Άρθρο 2 Διάθεση αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου της νόσησης από κορωνοϊό COVID-19 1. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID - 19 και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 30ής.9.2021, διανέμεται με κρατική μέριμνα σε κατόχους Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ), προσωρινού ΑΜΚΑ ή Προσωρινού Αριθμού Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού, μία αυτοδιαγνωστική δοκιμασία ελέγχου της νόσησης από κορωνοϊό COVID-19 ανά εβδομάδα, η οποία προορίζεται για ατομική χρήση χωρίς ανάγκη διενέργειάς της από επαγγελματίες υγείας. 2. Για την υλοποίηση του σκοπού της παρ. 1 επιτρέπεται η διάθεση προϊόντων της παρ. 1 με καθεστώς κατά παρέκκλιση έγκρισης διάθεσης και έναρξης χρήσης από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (Ε.Ο.Φ.) ή από αρμόδια αρχή άλλου κράτους μέλους της Ε.Ε. για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, ήτοι προς περιορισμό της διασποράς της πανδημίας, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται σωρευτικά: α) ο κατασκευαστής έχει λάβει ειδική ή κατά παρέκκλιση έγκριση διάθεσης και έναρξης χρήσης τους ως αυτοδιαγνωστικών στην αγορά από τον Ε.Ο.Φ., σύμφωνα με προδιαγραφές που θεσπίζει ο ίδιος ως αρμόδια αρχή εφόσον ο κατασκευαστής έχει έδρα στην Ελληνική Επικράτεια ή ο θέτων το προϊόν στην αγορά έχει λάβει τέτοια έγκριση, ή από την Αρμόδια Αρχή άλλου κράτους μέλους της Ε.Ε., εφόσον το εν λόγω κράτος μέλος έχει θεσπίσει αντίστοιχες προδιαγραφές, β) οι πληροφορίες στις οδηγίες χρήσεως του προϊόντος παρέχονται στην ελληνική γλώσσα με εύληπτο και σαφή τρόπο, γ) δεν διατίθεται στην ελληνική αγορά αντίστοιχο προϊόν, το οποίο να διαθέτει την απαιτούμενη σήμανση CE, ως αυτοδιαγνωστικό, ή τα διατιθέμενα ως άνω προϊόντα με τη σήμανση CE δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών της ελληνικής αγοράς. 3. Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (Ε.Ο.Φ.) υποχρεούται να διατηρεί μητρώο αυτοδιαγνωστικών δοκιμασιών ελέγχου που πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 2 ως προς την κατά παρέκκλιση έγκριση διάθεσης και έναρξης χρήσης τους στην Ελλάδα. Ο Ε.Ο.Φ. προσδιορίζει το σύνολο των αναγκαίων δικαιολογητικών που υποβάλλει ο αιτών για τον σκοπό αυτό. 4. Η διάθεση των προϊόντων της παρ. 1 μέσω των φαρμακείων γίνεται χωρίς αντίτιμο από τους δικαιούχους. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας ρυθμίζονται η αμοιβή των φαρμακοποιών για τη συμμετοχή τους στη διάθεση μέσων αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου της νόσησης από κορωνοϊό COVID-19 και των φαρμακαποθηκών για τη συμμετοχή τους στη διακίνησή τους από την έναρξή τους, καθώς και η διαδικασία καταβολής της. 5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Υγείας καθορίζονται οι δικαιούμενοι, ο τρόπος κυκλοφορίας και διάθεσης των αυτοδιαγνωστικών δοκιμασιών στους δικαιούμενους, ο τρόπος διανομής των αυτοδιαγνωστικών δοκιμασιών στους δικαιούμενους, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος." Άρθρο 90 Έλεγχος τήρησης μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου τεσσαρακοστού τέταρτου της από 1.5.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 90), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4690/2020 (Α' 104), τροποποιούνται τα εδάφια πρώτο και δεύτερο, με την αύξηση των ανώτατων ορίων προστίμων, προστίθεται νέο εδάφιο και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής: "2. Στα φυσικά πρόσωπα που παραβιάζουν τα μέτρα της παρ. 1 επιβάλλεται, για κάθε παράβαση, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο από εκατόν πενήντα (150) έως διακόσιες χιλιάδες (200.000) ευρώ. Στις επιχειρήσεις που παραβιάζουν τα ανωτέρω μέτρα επιβάλλεται, για κάθε παράβαση, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο από χίλια (1.000) έως τετρακόσιες χιλιάδες (400.000) ευρώ και αναστολή λειτουργίας για χρονικό διάστημα από δεκαπέντε (15) έως ενενήντα (90) ημέρες. Οι αρμόδιες αρχές της παρ. 3 δύνανται να προβαίνουν στη βεβαίωση των σχετικών παραβάσεων και στην επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων και κατόπιν αξιοποίησης υλικού που περιέρχεται σε γνώση τους μετά από την τέλεση της παράβασης με οποιοδήποτε νόμιμο μέσο." ....................... ΜΕΡΟΣ ΣΤ' Έναρξη ισχύος Άρθρο 119 Έναρξη ισχύος Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν προβλέπεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του. Αθήνα, 30 Ιουλίου 2021