Κανονισμός Λειτουργίας Εθνικού Συμβουλίου Αναδοχής - Υιοθεσίας Αποφ. Δ11 57758/2484/5.11.2018 Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ΦΕΚ 5090/Β/14.11.2018 Αποφασίζουμε: Άρθρο 1 Αντικείμενο του κανονισμού Η οργάνωση και η λειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Αναδοχής και Υιοθεσίας (εφεξής: το Συμβούλιο) διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος κανονισμού, του ν. 4538/ 2018 (Α' 85) και συμπληρωματικά από τις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Αντικείμενο του παρόντος κανονισμού είναι η ρύθμιση των επιμέρους θεμάτων της εσωτερικής διάρθρωσης και λειτουργίας του Εθνικού Συμβουλίου Αναδοχής και Υιοθεσίας που συστάθηκε με τον ν. 4538/2018 (Α' 85). Στις διεθνείς σχέσεις, ο τίτλος «Εθνικό Συμβούλιο Αναδοχής και Υιοθεσίας» αποδίδεται στην αγγλική γλώσσα «National Council for Foster Care and Adoption» και στην γαλλική «Conseil National de Placement Familial et d' Adoption». Άρθρο 2 Σκοπός Σύστασης του Συμβουλίου 1. Το Συμβούλιο αποτελεί συλλογικό συμβουλευτικό - γνωμοδοτικό όργανο της πολιτείας, με στόχο την υποστήριξη της εθνικής πολιτικής στον τομέα των αναδοχών και υιοθεσιών για την επίτευξη του σκοπού της αποϊδρυματοποίησης των ανηλίκων, στο πλαίσιο των ειδικότερων προβλέψεων του ν. 4538/2018. 2. Κατά τη λειτουργία του, το Συμβούλιο διέπεται από τις αρχές της διαφάνειας, της αντικειμενικότητας και της αμεροληψίας. Άρθρο 3 Αρμοδιότητες Το Συμβούλιο ασκεί τις προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις γνωμοδοτικές, συντονιστικές και ελεγκτικές αρμοδιότητες του σε ολομέλεια, και υποστηρίζεται γραμματειακά από υπάλληλο της κεντρικής υπηρεσίας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Το Συμβούλιο έχει τις εξής αρμοδιότητες, όπως αυτές προβλέπονται στο άρθρο 3 του ν. 4538/2018: α. την υποβολή προτάσεων και γνωμοδοτήσεων για τις σχεδιαζόμενες πολιτικές, σχετικά με τη διάδοση και την προώθηση των θεσμών της υιοθεσίας και της αναδοχής, β. την παρακολούθηση της εφαρμογής της νομοθεσίας για την υιοθεσία και την αναδοχή και της συμμόρφωσης της με το διεθνές και ευρωπαϊκό δίκαιο, γ. την παρακολούθηση και το συντονισμό της δράσης των εμπλεκόμενων φορέων για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή των ανωτέρω θεσμών, καθώς και την ενίσχυση της συνεργασίας με την κοινωνία των πολιτών στα ζητήματα αυτά, δ. την υποστήριξη και την παροχή γνωμοδοτικής και επιστημονικής συνδρομής προς τους φορείς και τις υπηρεσίες που υλοποιούν προγράμματα υιοθεσιών και αναδοχών, ύστερα από ερώτημα της αρμόδιας υπηρεσιακής μονάδας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ε. την επεξεργασία των τριμηνιαίων και ετήσιων στατιστικών που εκδίδονται από το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης και την εξαγωγή πορισμάτων, στ. την εκπόνηση μελετών, ερευνών και πιλοτικών προγραμμάτων και την αξιολόγηση των εφαρμοζόμενων πολιτικών υιοθεσίας και αναδοχής, ζ. την παρακολούθηση των νέων προγραμμάτων εφαρμογής του θεσμού της αναδοχής, του σχετικού διεθνούς και ευρωπαϊκού θεσμικού πλαισίου και των αντίστοιχων κατευθυντήριων οδηγιών, η. τον καθορισμό των θεματικών ενοτήτων που πρέπει κατ' ελάχιστον να περιλαμβάνονται στα προγράμματα εκπαίδευσης, επιμόρφωσης και συνεχιζόμενης εκπαίδευσης των υποψήφιων αναδόχων γονέων και θετών γονέων, θ. τον καθορισμό των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών προσόντων των εκπαιδευτών που υλοποιούν τα εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά προγράμματα για τους υποψήφιους ανάδοχους και τους υποψήφιους θετούς γονείς, ι. την υποβολή προτάσεων προς τα συναρμόδια Υπουργεία σχετικά με την ανάπτυξη και τη βελτίωση των ανωτέρω θεσμών. ........................... Αθήνα, 5 Νοεμβρίου 2018