Διευκρινήσεις για την εφαρμογή των διατάξεων του κεφαλαίου Ε' του μέρους Β' του ν.4921/2022 "Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις." (Β' 75) (άρθρα 33-42) Εγκ. Υπ. Εργασίας 9311/27.1.2023 Κατόπιν ερωτημάτων που ανακύπτουν σχετικά με τους φορείς που διενεργούν επιδοτούμενη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση (Σ.Ε.Κ.), η οποία παρέχεται σε πλαίσιο προγράμματος, χρηματοδοτούμενο ή επιδοτούμενο εν μέρει ή εν όλω από ευρωπαϊκούς, εθνικούς ή διεθνείς πόρους, παρέχονται με την παρούσα οι εξής διευκρινίσεις: Α. Στο Κεφάλαιο Ε' "Επιδοτούμενη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση" του ν.4921/2022 (άρθρα 33-42), καθορίζονται τα κάτωθι: - ο ορισμός της επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, η οποία παρέχεται από επιλέξιμους παρόχους, κατόπιν πρόσκλησης που εκδίδει η Δ.ΥΠ.Α. (άρθρο 33), - οι προϋποθέσεις συμμετοχής των ωφελουμένων εκ των προγραμμάτων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (άρθρο 34), - η θέσπιση του "ατομικού λογαριασμού δεξιοτήτων", για κάθε καταρτιζόμενο, στον οποίο πιστώνονται δικαιώματα επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (άρθρο 35), - η σύσταση του Μητρώου επιλέξιμων παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, οι προϋποθέσεις επιλεξιμότητάς τους και το πλαίσιο αξιολόγησης και λογοδοσίας τους (άρθρα 36-38), - ο ορισμός των ανεξάρτητων φορέων πιστοποίησης στο πλαίσιο της επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (άρθρο 39), - η ίδρυση της "Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης για τις Δεξιότητες" ως κεντρικό σημείο παροχής ψηφιακών υπηρεσιών και πληροφοριών σχετικά με τη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση (άρθρο 40), - οι προϋποθέσεις παροχής ενδοεπιχειρησιακής κατάρτισης στο πλαίσιο προγράμματος επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (άρθρο 41), - η δυνατότητα πρόσβασης σε εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο δημιουργείται ή αξιοποιείται σε προγράμματα κατάρτισης (άρθρο 42). Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω και ιδίως το άρθρο 33, καθίσταται σαφές ότι ο νόμος ρυθμίζοντας τη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, ρυθμίζει κάθε κατάρτιση που παρέχεται σε πλαίσιο προγράμματος το οποίο χρηματοδοτείται ή επιδοτείται εν μέρει ή εν όλω από ευρωπαϊκούς ή εθνικούς ή διεθνείς πόρους. Επομένως, το κρίσιμο στοιχείο για την υπαγωγή ή όχι στις ρυθμίσεις του Κεφαλαίου Ε' του Μέρους Β' του ν.4921/2022 δεν είναι ο φορέας που διενεργεί την συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση αλλά η χρηματοδότησή της εν όλω ή εν μέρει, από ευρωπαϊκούς ή εθνικούς ή διεθνείς πόρους. Εξαιρούνται ρητώς μόνο δύο περιπτώσεις κατάρτισης: α) Η κατάρτιση που χρηματοδοτείται από πόρους του Ειδικού Λογαριασμού Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ε.Λ.Ε.Κ.) και β) η κατάρτιση που παρέχεται στο πλαίσιο προγραμμάτων επιμόρφωσης και κατάρτισης που απευθύνονται σε υπαλλήλους του δημόσιου τομέα όπως αυτός ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 14 του ν.4270/2014 (Α' 143). Παράλληλα το παραπάνω συμπέρασμα ενισχύεται από την ανάλυση συνεπειών ρύθμισης του νόμου καθώς ως πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπισθεί με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Ε' ορίζεται η έλλειψη ενός συστήματος "αξιολόγησης των παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, το οποίο είναι απαραίτητο ιδίως εν όψει των σημαντικών κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που θα εισρεύσουν για το αντικείμενο αυτό." Στην παρουσίαση του άρθρου 33 προκύπτει ότι η Δ.ΥΠ.Α. ασκεί αρμοδιότητα για τη συνεχιζόμενη επαγγελματική εκπαίδευση (μέσω της τήρησης του μητρώου και της αξιολόγησης των παρόχων) σε συνεργασία με τους λοιπούς συναρμόδιους φορείς. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τη με αριθμ. 82759/29.8.2022 απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων "Σύστημα σχεδιασμού και διαχείρισης της υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων/επιδοτούμενων προγραμμάτων μη τυπικής μάθησης, Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ) και Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Γ.Ε.Ε) (Β' 4581), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει(1) σε συνδυασμό με τις αποφάσεις που εκδόθηκαν κατ' εξουσιοδότηση άρθρων του κεφαλαίου Ε' του ν.4921/2022(2) προκύπτει ότι η ΔΥΠΑ έχει την αρμοδιότητα προκήρυξης επιδοτούμενων προγραμμάτων Σ.Ε.Κ., χωρίς να αποκλείεται η προκήρυξη αυτών από άλλους αρμόδιους φορείς, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις επιλεξιμότητας παρόχων επιδοτούμενης Σ.Ε.Κ. Από τον συνδυασμό των παραπάνω προκύπτει ότι η επιδοτούμενη Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση διενεργείται κατά τον τρόπο και κατά τη διαδικασία που προβλέπεται αναλυτικώς στα άρθρα 33 έως 42 του ν.4921/2022 από όλους τους φορείς που διενεργούν Επιδοτούμενη Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση ανεξαρτήτως αν αυτή παρέχεται από τη Δ.ΥΠ.Α. ή άλλο αρμόδιο φορέα στους οποίους περιλαμβάνεται κάθε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και κάθε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), το οποίο δεσμεύεται να ακολουθεί τη διαδικασία των ανωτέρω διατάξεων κατά την διενέργεια των επιδοτούμενων καταρτίσεων. (1) Με την με αριθμ. 90063/2022 όμοιά της (Β' 4963). (2) Η με αριθμ. 65809/2022 απόφαση του Υπουργού Εργασίας (Β' 3943) και η με αριθμ. 79305/2022 (B' 4586).