Μικρότερα μπόνους για την απόσυρση και αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας του 2010 φαίνεται ότι θα προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, το πακέτο των αναθεωρημένων σχεδίων για τα δύο ζητήματα που θα ανακοινώσει ίσως και σήμερα το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Όπως ανακοίνωσε η Τίνα Μπιρμπίλη μετά τη συνεργασία που είχε την Τρίτη με τον πρωθυπουργό, μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα δώσει στη δημοσιότητα τα δύο νέα σχέδια.Αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται ότι θα προβλέπουν:
Στο θέμα της απόσυρσης, θα μειωθούν τα οικονομικά κίνητρα κυρίως για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού.
Έτσι αναμένεται να απαλειφθεί η πρόβλεψη για οποιοδήποτε μπόνους αγοράς οχήματος άνω των 2.000 κ.ε. Αναμένεται να μειωθούν τα μπόνους και στις άλλες κατηγορίες.
Ειδικότερα, οι εισηγήσεις είναι αντί των 1.000 ευρώ, η επιδότηση να είναι 500 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου μέχρι 1.400 cc, 300 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου έως 2.000 cc και μηδενική για αγορά αυτοκινήτου πάνω από 2.000 cc.
Επίσης θα προβλέπονται και επιπλέον κίνητρα όπως η παροχή δωρεάν καρτών απεριορίστων διαδρομών για το Μετρό και τα άλλα μέσα μεταφοράς.
Πιθανό είναι πάντως, για την περιφέρεια τα μπόνους να παραμείνουν ως έχουν και οι παραπάνω προβλέψεις να ισχύσουν μόνο για την Αττική ή και τη Θεσσαλονίκη.
Τα νέα τέλη παραμένουν στη «φιλοσοφία Σουφλιά» σε ό,τι αφορά την κατηγοριοποίησή τους, ωστόσο θα υπάρξουν μειώσεις στα οχήματα μέχρι 1.400 κ.ε. (προ του 2005) σε σχέση με τη ρύθμιση που παρουσίασε η προηγούμενη κυβέρνηση.
Προβλέπονται ακόμη πιο μεγάλες αυξήσεις στα προ του 2005 οχήματα από 2.000 κ.εκ. και πάνω. Σε κάθε περίπτωση πάντως, όσοι κατέχουν όχημα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν το 2005 θα πληρώσουν περισσότερα από ότι πέρυσι.
Κερδισμένοι είναι όσοι έχουν όχημα από το 2005 και μετά που θα γλιτώσουν φέτος 18 ευρώ σε σχέση με πέρυσι. Το υπουργείο εξετάζει από το 2011 να ισχύσει νέα κατηγοριοποίηση των τελών με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους κάθε οχήματος.