Η απόσυρση είναι σίγουρο πως ισχύει και σύμφωνα με πληροφορίες το νέο οικονομικό επιτελείο εξετάζει την αλλαγή των οικονομικών κινήτρων σε περίπτωση αντικατάστασης κάποιου παλιού οχήματος με καινούριο ή μεταχειρισμένο που πληροί όμως τις προδιαγραφές ρύπων euro 4 ή euro 5.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια σωστή κίνηση, καθώς σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η επιδότηση ρυπογόνων οχημάτων έστω και με 1.000 ευρώ σε καμία περίπτωση δεν συνδράμει με την οικολογική εικόνα που ήθελε τουλάχιστον να έχει η επαναφορά του μέτρου… Πάντως, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του οικονομικού επιτελείου, η επιδότηση αντικατάστασης παλαιών ΙΧ με καινούριο ή μεταχειρισμένο θα είναι ανάλογη των ρύπων που εκπέμπει το νέο όχημα. Ειδικότερα αν κάποιος αντικαταστήσει το παλιό του όχημα με ένα ΙΧ που οι εκπομπές ρύπων του δεν ξεπερνούν τα 140 γρ./χλμ. Τότε το κίνητρο θα αυξηθεί από 500 έως 1.000 ευρώ με αποτέλεσμα το συνολικό όφελος για τον ιδιοκτήτη κάποιου παλιού ΙΧ να κυμαίνεται από 2.000 έως 4.200 ευρώ. Αντίστοιχα στα ΙΧ με ρύπους από 141γρ./χλμ. έως 180 γρ./χλμ. Η επιδότηση αντικατάστασης δεν θα ξεπερνά τις 2.000 ευρώ ενώ τα οχήματα με ρύπους άνω των 181 γρ./χλμ. Εξετάζεται το ενδεχόμενο ακύρωσης της επιδότησης αντικατάστασης με ενδεχόμενο άνοιγμα της πετρελαιοκίνησης στη συγκεκριμένη κατηγορία ώστε να ισορροπήσει η αγορά. Παράλληλα, η εισαγωγή των πρώτων υβριδικών πετρελαιοκίνητων ΙΧ στη χώρα μας στους επόμενους μήνες ενισχύει τις εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς για απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στα ΙΧ της Αττικής και Θεσσαλονίκης ενώ ήδη η νέα κυβέρνηση εξήγγειλε την ηλεκτρονική παρακολούθηση των καυσίμων ώστε να σταματήσει το λαθρεμπόριο καυσίμων, το οποίο ήταν και ο βασικός λόγος παγώματος της απελευθέρωσης…